Brolæggere på kort

belægningNye kampagner på Facebook, Internettet og som To-Go-Card skal øge de unges kendskab til henholdsvis brolægger- og tagdækkeruddannelsen.

Med støtte fra Bygge- og Anlægsbranchens Uddannelsesfond lancerer Det Faglige Fællesudvalg for Struktør-, Brolægger- og Tagdækkeruddannelsen to nye kampagner, der skal øge kendskabet til henholdsvis brolægger- og tagdækkeruddannelsen.

Kampagnerne bliver primært målrettet de unge, det vil sige de 17-25-årige, og bliver udviklet i samarbejde med Byggeriets Uddannelser og bureauet Manova, der også står bag den igangværende struktørkampagne.

Kampagnerne kommer til at løbe fra sidst i maj til og med oktober 2014.

Øget fokus er vigtigt

Uddannelseskonsulent i Byggeriets Uddannelser John Hvass betoner vigtigheden af et øget fokus på både brolægger- og tagdækkeruddannelsen.

– Hvor struktørkampagnen havde et øget optag på minimum 10 procent som klar målsætning, er ønsket med de to kommende kampagner af mere oplysende karakter. Vi vil gerne gøre opmærksom på, at vi her har to uddannelser, der måske er lidt oversete, men som rummer en masse muligheder for de unge, siger John Hvass.

Kilde: Grøn teknik

I forbindelse med kampagnerne bliver der oprettet informative hjemmesider for de to uddannelser, hvor både kommende elever og forældre kan finde den nærmeste erhvervsskole, få svar på eventuelle spørgsmål, læse interview med igangværende elever eller se små film om uddannelserne.

Herudover kan kampagnerne ses i juni-udgaven af DSB’s Ud&Se, som Go-Card-postkortkampagne samt i en Facebook-bannerkampagne.